|
posun prvého letu na 2014
http://www.interfax.com/newsinf.asp?pg=2&id=412350 ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
http://ria.ru/science/20130424/934249989.html?ria=4o4vvhbuitl8eq16174v0u44str0dmt6
No pekne. Nech počkajú ešte rok, aby stihli dvadsiate výročie začatia vývoja. |
|
http://ria.ru/defense_safety/20130506/936034798.html
Takže až polovica budúceho roka |
|
podla
http://ria.ru/science/20130514/937154514.html#13685253062443&message=resize&relto=register&action=addClass&value=registration
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=3321.msg1051904#msg1051904
je dovodom zdrzania launch pad, nie vyvoj nosica...
tiez popovkin povedal, ze bolo omylom stavat rampu pre angaru na mieste povodnej rampy pre zenit (ak som to dobre pochopil z toho) ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
15.5.2013 - 09:17 - novák | |
|
Ano, Popovkin výslovně říká, že obě Angary (lehká i těžká) jsou hotové a čeká se jen dostavění rampy, kterou musí dodatečně upravovat (jako příklad uvádí předělání kabeláže a potrubí). Snaha je, zvýšili počet pracovníků ze 400 na 600, na místě je gen.konstruktér Chruničeva a stavbu si "vzal pod osobní kontrolu" náměstek ministra obrany. Takže prý nové termíny dodrží (kéž by, to říkali i před půl rokem). |
|
dakujem
moja rustina staci len na to, aby som porozumel zbezne textu, ale to je tak vsetko... na detaily nestaci (a ani s bing/google prekladmi)
[Edited on 15.5.2013 Agamemnon] ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
citace: Ano, Popovkin výslovně říká, že obě Angary (lehká i těžká) jsou hotové a čeká se jen dostavění rampy, kterou musí dodatečně upravovat (jako příklad uvádí předělání kabeláže a potrubí). Snaha je, zvýšili počet pracovníků ze 400 na 600, na místě je gen.konstruktér Chruničeva a stavbu si "vzal pod osobní kontrolu" náměstek ministra obrany. Takže prý nové termíny dodrží (kéž by, to říkali i před půl rokem).
Zajímavé je, že už 15. července 2010 tehdejší generální ředitel Chruničevova střediska V. Něstěrov řekl, že raketa Angara je připravena k letové zkoušce "až" počátkem roku 2013 a jediným problémem je dokončení pozemního zařízení!!!
A předtím A. Perminov z Roskosmosu uváděl, že k letu dojde v roce 2012. |
|
Angara-1.2PP
Letový exemplář má být v noci z 27. na 28. května odeslán na kosmodrom Pleseck, kde má být koncem roku umístěn na startovní komplex (tj. neprodleně po jeho dokončení v listopadu) za účelem provedení komplexních testů.
Termín vypuštění je květen 2014. Půjde o suborbitální let, přičemž první stupeň má pracovat 230 sekund a druhý stupeň 460 sekund. Ponese imitátor užitečného zatížení, který zůstane spojený s druhým stupněm.
Angara-5
Letový exemplář má být odeslán na kosmodrom Pleseck v listopadu 2013. Vypuštění se předpokládá na listopad 2014. Půjde o orbitální let se stupněm Briz-M a imitátorem užitečného zatížení. |
|
http://tvroscosmos.ru/frm/kosmostv/vesti/2013/vesti230513.php
Videozábery z hál, kde sú rozložené rôzne časti ľahkej i ťažkej Angary. |
|
Do Plesecku prišla zásielka s raketou Angara 1.2: http://www.khrunichev.ru/main.php?id=1&nid=2822
|
|
a video:
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201305280915-ma56.htm ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
citace: Do Plesecku prišla zásielka s raketou Angara 1.2: http://www.khrunichev.ru/main.php?id=1&nid=2822
Celkom doplnili i fotogalériu, na ktorú tam je odkaz. [Upraveno 28.5.2013 Jaro] |
|
citace: Do Plesecku prišla zásielka s raketou Angara 1.2
"Zásilka" ještě nedorazila, cesta má trvat čtyři dny. |
|
citace: ... "Zásilka" ještě nedorazila, cesta má trvat čtyři dny.
No OK, šak aj tak tento rok nepoletí, tak čo tam po nejakých 4 dňoch? Ináč nelúštil som dopodrobna azbuku, "pomohol" som si prekladačom a podľa neho som vydedukoval čo som napísal. Sypem si teda popol na hlavu za dezinformáciu |
|
http://www.itar-tass.com/c9/766445.html
prva pilotovana angara z vostocneho v 2017
(moja pozn... no urcite ) ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
citace: prva pilotovana angara z vostocneho v 2017
Rogozin občas takto prestreli, možno keď má strach pred Medvedevom. A navyše má na starosti celý obranný priemysel, takže mu asi niečo aj ujde. |
|
I kdyby termín pro vypouštění Angary stihli, vypouštět s ní v r. 2017 kabinu Sojuz by asi nebylo ekonomické a nová kosmická loď do té doby odzkoušena nebude |
|
http://izvestia.ru/news/552221#ixzz2WbMj9Zh2
Roskozmos sa pokúša znížiť cenu RD-191 prevodom výroby väčšej jeho časti do filiálov Chruničeva - Proton-PM, VMZ a Polet |
|
nejaké info o angare 5p (tj. verzii pre pilotované lety) na webe a.zaka:
http://www.russianspaceweb.com/angara5p.html
má tam, že "to be continued", takže asi pripravuje aj ďalšie info ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
Re Jaro: http://izvestia.ru/news/552221#ixzz2WbMj9Zh2
V článku je nejzajímavější údaj, že současná cena RD 191 je 240 mln Rbl ( 7,6 mil USD) a firmě Pratt and Whitney Rocketdyne byl nabízen v r. 2010 za 10 mil. USD při dodávce 50 ks. Dnešní cena pro export vyrostla na 15 mil. USD. Pro Angaru je cena 240 mil. Rbl příliš velká a proto se Roskosmos snaží převézt sériovou výrobu do Permu , závod Proton PM . Energomaš se velmi bránil a nechtěl předat dokumentaci. Zůstane mu však konečná montáž a zkoušky motorů. |
|
http://www.russianspaceweb.com/angara1_pp_preflight.html
"From a report by the official ITAR-TASS new agency, it was clear that the Article NZh vehicle was rolled out and installed on the launch pad in Plesetsk on Nov. 25, 2013. The vehicle was expected to spend around a day on the pad and then give room for a mass simulator of the rocket, ITAR-TASS reported. The rollout operations enabled to test the mobile erector designed to carry the rocket by rail from the assembly facility to the launch pad. At the time, the first launch of Angara rocket was still promised in May 2014."
reálny letový kus angary bol vyvezený na rampu, zdvihnutý do štartovacej polohy... bol tam cca deň, potom bol vrátený do hangáru...
išlo o testy celého vývozu, etc. ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
27.11.2013 - 09:33 - novák | |
|
citace: reálny letový kus angary
Nešlo o reálný letový kus, ale funkční maketu (полнофункциональный макет určenou k pozemním zkouškám, nyní vývoz na rampu, v budoucnosti ke zkouškám elektrovybavení, plnění palivem atd. |
|
oks, vdaka ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
febr.-apríl prebehnú záverečné testy na rampe (samotnej rampy) a potom môže nasledovať vypustenie...
http://www.russianspaceweb.com/plesetsk_angara.html#2014
som zvedavý, koľko nájdu problémov pri testoch
štart je v máji? či to už bolo posunuté? ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
Zdroj:
http://www.redstar.ru/index.php/component/k2/item/14125-rossiya-zhdjot-angaru |
|
http://novosti-kosmonavtiki.ru/forum/messages/forum13/topic244/message1205370/#message1205370
Nejaké ďalšie fotky z vývozu. |
|
kks nechapem naco taky zelezny kolos stavali?
porovnajme to s "vezou" na F9
|
|
toto je veža aj pre a5, myslím (plán je štart všetkých verzií z jednej rampy), kým veža na ksc je len pre f9... (na vafb je myslím ale kombinovaná aj pre fh)
+
tá veža obsahuje výťah - zjavne mali v požiadavkách prístup k nákladu aj vo zvislej polohe (čo sa pri súčasnej veži pre f9 nedá) ____________________ Per aspera ad astra - 42 |
|
nuz cena za multifunkcnost...
...a sneh, vietor, dazd...
|
|
citace: toto je veža aj pre a5, myslím (plán je štart všetkých verzií z jednej rampy), kým veža na ksc je len pre f9... (na vafb je myslím ale kombinovaná aj pre fh)
aj veza pre FH je podstatne jednoduchsia ako toto. Ale ten vytah beriem |