Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  252    253    254    255    256    257    258  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
15.1.2014 - 19:49 - 
len pre zaznam: "Horiace" Tesly prekonali o 20% ocakavania, co sa predajov tyka.
Buduci rok by sa predaj mal zdvojnasobit. Akcie letia nahor, tym padom aj Muskova kapitalova vybavenost
 
23.1.2014 - 13:27 - 
citace:
len pre zaznam: "Horiace" Tesly prekonali o 20% ocakavania, co sa predajov tyka. Buduci rok by sa predaj mal zdvojnasobit.

Tesla včera zveřejnila prodejní cenu Modelu S pro Čínský trh. http://www.teslamotors.com/blog/fair-price
Je smutné, kolik se na na cenu v USA nabalí dalších příplatků, než je možné auto prodat na cizím kontinentu.
V Evropě to bude bohužel velmi podobné (dokud CzechInvest nepřitáhne tu výrobní fabriku do čr )

$81,070 US price
$ 3,600 Shipping & handling
$19,000 Customs duties & taxes
$17,700 VAT
734k CNY @ 6.05 exchange rate
 
23.1.2014 - 21:47 - 
Je to odpudivé ! 734 000 CNY děleno kurzem 6,05 = 121 000 Dolarů = asi 2 400 000 Kč. To by mne zajímalo, kolik - "běžných lidí" - si u nás Teslu koupí, když odpovídá asi 8 kusům Opelu Astra nebo Fabií. Auto za cenu nového domu za Prahou ???

 

____________________
Loudil
 
23.1.2014 - 22:06 - 
citace:
Je to odpudivé ! 734 000 CNY děleno kurzem 6,05 = 121 000 Dolarů = asi 2 400 000 Kč. To by mne zajímalo, kolik - "běžných lidí" - si u nás Teslu koupí, když odpovídá asi 8 kusům Opelu Astra nebo Fabií. Auto za cenu nového domu za Prahou ???


Tesla S sa v europe predava za 94000 dolarov, t.j. podla dnesneho kurzu 1 894 100 korun.
90tisic dolarov je zhruba cena BMW M5 a podobnych luxusnych vozov, do kategorie ktorych Tesla S spada. Takze teslu si moze kupit tolko "beznych lidi v plzni", kolko si moze kupit ine luxusne vozy.

Odpudive su pracovne tabory v cine, nie Tesla S
 
24.1.2014 - 10:02 - 
TO : yamato

Cena 1,9 mil. Kč je v ČR skutečně jenom cenou pro úspěšné podnikatele nebo korupční politiky. Tedy tento vůz je jenom "reprezentativní kus", který bude "vystavován na odiv" jiným motoristům. Jiný význam u nás nemá. Cena se rovná asi 100 čistým průměrným měsíčním platům = 8 let práce průměrného Čecha "odložit" na nové auto.

Za daleko důležitější práci vývojářů bych považoval vývoj "lidového elektrovozítka" pro velká města v cenová relaci 200 000 až 300 000 Kč, které by navíc za svou ekologickou čistotu dostalo ještě bonusy navíc = třeba : parkování zdarma, technické prohlídky zdarma, ...apod. Než prodat v celé ČR 20 kusů elektromobilů po 2 mil. Kč za rok, to bych raději v Praze, Plzni, Brně, Ostravě viděl jezdit 100 000 elektromobilů po 200 000 Kč za kus. To by konečně mělo nějaký význam pro čistý vzduch.

P.S. Pracovní tábory v Číně jsou od letoška zrušeny.

 

____________________
Loudil
 
24.1.2014 - 10:44 - 
Cena Tesly- S pro Čínu = 121 000 USD není dobrá, v USA stojí 81 000 USD. Je to přesně o 50 % navíc. Čína je největší automobilový trh světa , tak nevím proč tam šroubovat cenu do nebe. Kdo chce prodat, musí s cenou dolů. Jinak si miliony Číňanů Teslu nekoupí.


http://www.chinadaily.com.cn/bizchina/motoring/2014-01/24/content_17255525.htm

 

____________________
Loudil
 
24.1.2014 - 13:10 - 
Prodeje nových automobilů v roce 2013 ukazují, jaké by mohla mít Čína pro Teslu dobré vyhlídky prodejů :


1. Čína = 17,9 milionu nových prodaných aut r.2013

2. USA = 15,6 milionu

3. EU = 11,8 milionu

..Indie = 1,8 milionu

Ano, takový je dnes svět. Časy se mění a kdo se v Číně chytí včas , ten se může jen smát. Snad tedy i Tesla bude ke koupi v Číně za dobrou cenu. Lidé tam nechtějí platit přirážku 50 %. To je hodně. Pokud se cena nezmění, doporučuji Teslu ihned zkopírovat a vyrábět jako čínské auto za 25 % ceny. O tom není nutné se s někým vůbec bavit. Dobré vynálezy patří nám všem dohromady.

 

____________________
Loudil
 
24.1.2014 - 16:32 - 
ja neviem co stale riesite. Tisickrat tu bolo povedane ze Tesla S je v segmente luxusnych aut, nikdy sa netvarila ako nieco ine, a vy tu stale vypisujete litanie ze luxusne auto je drahe. Predaje aj tak stupaju a su limitovane dodavatelom baterii, takze cielovy zakaznik sa k tomu vyjadril jednoznacne. Snad nechcete ludom kazat co maju robit so svojimi peniazmi?
Az klesnu ceny baterii, klesnu aj ceny elektromobilov. Takze placete dobre, ale na zlom hrobe

Ohladom ceny v cine, berte do uvahy ze doviest auto cez ocean nieco stoji, plus poplatky, cla, dane atd. To bude zrejme dovod preco sa auta doteraz na zapad nedovazaju z ciny. Spotrebny tovar a elektroniku mozete napchat do kontajnera v tisicoch kusov, ale auto tam date jedno, mozno dve Preto tesla ide stavat automobilky v europe a cine, pretoze jediny sposob ako sa vyhnut nakladom na prepravu je vyrobit auto priamo v krajine zakaznika

podla tohto linku
http://www.teslamotors.com/blog/fair-price
je cena modelu s v cine nizka, v porovnani s konkurenciou, a to az tak ze je to pre teslu riziko [Edited on 24.1.2014 yamato]
 
25.1.2014 - 10:48 - 
citace:
HA! To by byla pecka!
Czechinvest láká Tesla Motors Co. k výstavbě evropského výrobního závodu v České Republice.
http://ekonomika.idnes.cz/cesko-laka-automobilku-tesla-die-/ekonomika.aspx?c=A140108_213116_ekonomika_hro
http://www.auto.cz/sesko-snall-plilkat-americkho-vrobce-elektromobillz-tesla-78815

YES PLEASE !


mozno sa o tesly pobijeme, bratia
http://ekonomika.etrend.sk/ekonomika-slovensko/nova-automobilka-na-slovensku-mozno-aj-tesla.html
 
25.1.2014 - 21:47 - 
citace:
Preto tesla ide stavat automobilky v europe a cine, pretoze jediny sposob ako sa vyhnut nakladom na prepravu je vyrobit auto priamo v krajine zakaznika


Ty náklady jsou otázka jaké vlastně jsou - auta se totiž nevozí v kontejnerech tedy běžně alespoň, ale na speciálních lodích, která funguje vlastně jako obří plovoucí garáž.
V té lodi bylo 300 aut a dostala s z ní tím stylem, že z té lodi prostě sama prostřednictvím party zkušených přístavních řidičů sama prostě odjela až na odstavné parkoviště.
V ČT teď běžel nedávno dokument Přístav ve Vancouveru, kde podobná loď a skládání aut z ní bylo k vidění.

citace:
$17,700 VAT

VAT - neboli naše DPH by se mělo též platit i v USA !!! Protože, ale není jednotná sazba DPH v celém USA tak se tam ceny uvádějí ZÁSADNĚ BEZ DPH - na rozdíl od třeba nás kde je již sazba DPH k ceně připočítána - pokud jasně není uvedeno, že se jedná o cenu bez DPH.

Tedy za uváděnou cenu si se nekoupíte to auto ani v USA !!!! - musíte připočítat k celkové ceně i DPH, jen by měla být menší procentuální sazba než je tom u nás - je stanovená každým státem samostatně.
I na diskuzních fórech jinde se často musí jasně vysvětovat, že ceny v USA jsou vždy uváděné bez DPH, kterou byť je menší než u nás platí i obyvatelé USA.
[Upraveno 25.1.2014 tycka]
 
26.1.2014 - 09:39 - 
citace:


Ty náklady jsou otázka jaké vlastně jsou - auta se totiž nevozí v kontejnerech tedy běžně alespoň, ale na speciálních lodích, která funguje vlastně jako obří plovoucí garáž.
V té lodi bylo 300 aut a dostala s z ní tím stylem, že z té lodi prostě sama prostřednictvím party zkušených přístavních řidičů sama prostě odjela až na odstavné parkoviště.
V ČT teď běžel nedávno dokument Přístav ve Vancouveru, kde podobná loď a skládání aut z ní bylo k vidění.



no nemusi to byt vylozene kontajner, ide o to kolko toho tovaru tou lodou odvezete. Triciek a iPadov odvezete jednou lodou statisice, takze tie naklady na prepravu sa vam pekne roztopia. Aut tolko naraz neodvezete, takze tam su tie naklady citit.
 
26.1.2014 - 14:17 - 
Je to sice urcite, kachna, ale uznejte, ze by to bylo uzasny)

http://turnerradionetwork.com/news/206-visually-confirmed-enormous-craft-detected-on-moon


 
26.1.2014 - 16:47 - 
a je to tu. Teslou krizom cez USA.

http://www.teslamotors.com/forum/forums/heading-cross-country?page=11

Odchod v piatok, prijazd v nedelu. Este si niekto mysli ze s tym nedojde do chorvatska?

p.s. zabudol som - cesta ich nestala nic, kedze pouzivali tesla superchargery. Spocitajte si aku cast rozpoctu na dovolenku tvori benzin [Edited on 26.1.2014 yamato]
 
26.1.2014 - 18:47 - 
citace:
Je to sice urcite, kachna, ale uznejte, ze by to bylo uzasny)


Samozřejmě by to bylo úžasné jen v případě, že by to nebyla loď Gottdamerung z tajné základny nacistů na odvrácené straně Měsíce :-)
 
26.1.2014 - 23:11 - 
citace:
a je to tu. Teslou krizom cez USA.

http://www.teslamotors.com/forum/forums/heading-cross-country?page=11

Odchod v piatok, prijazd v nedelu. Este si niekto mysli ze s tym nedojde do chorvatska?

p.s. zabudol som - cesta ich nestala nic, kedze pouzivali tesla superchargery. Spocitajte si aku cast rozpoctu na dovolenku tvori benzin [Edited on 26.1.2014 yamato]


Stále na tom trvám - prostě neexistující síť rychlo-nabíjecích stanic a i tak jich bude málo pokud by to začalo být jakkoliv hojněji používáno. Čas nabití tu prostě stále zůstává a k tomu právě ten čas vystát tu frontu.
 
27.1.2014 - 19:00 - 
http://style.hnonline.sk/auto-moto-130/cech-ktory-si-kupil-teslu-model-s-ju-vyskusal-aj-na-slovensku-602248

tak v cechach uz je 11 vlastnikov Modelu S. Podla clanku plna spokojnost. Mam dojem ze vyhrady maju zasadne ludia ktori tym nejazdia
 
27.1.2014 - 19:15 - 
citace:

Stále na tom trvám - prostě neexistující síť rychlo-nabíjecích stanic a i tak jich bude málo pokud by to začalo být jakkoliv hojněji používáno. Čas nabití tu prostě stále zůstává a k tomu právě ten čas vystát tu frontu.



čas prehodenia batérie je kratší ako čas natankovania plnej. Vyriešený problém
 
28.1.2014 - 18:13 - 
feature=youtu.be

ten jeho sekavý štýl reči spoznám hneď
 
28.1.2014 - 21:23 - 
Test v Nórsku:

 
29.1.2014 - 20:18 - 
TO : yamato

Já si stále myslím, že s Teslou se nedá jen tak dojet do Chorvatska. Bylo by nutné vybudovat ony nabíjecí stanice po celé trase a pokud by se baterie vyměňovaly za nové , tak to půjde snad jenom, když elektromobilů v provozu bude minimum. Benzínová stanice funguje dnes téměř bez lidské práce = jednou za čas přijede cisterna , napustí pod zem dalších 40 000 litrů benzínu a další už zvládají všechno řidiči sami = sami si natankují a pak už jen platí. I když je výměna baterií Tesly prý plně automatická, tak to bych chtěl vidět. Automat vám sice baterku z auta vyjme ,je ale nutné ji dopravit někam na nabíječku a z nabíječky navézt zásobu dalších nabitých. Přitom jsou to baterky parádních rozměrů. Jak jednoduché je, když s benzínem přijede obří cisterna třeba 40 000 litrů , píchne hadici do země a za hodinu má "POTRAVU" připravenou skoro 1000 aut /po 40 litech = 40 : 7 = na 600 km jízdy každé/. Jak rychle sa naskladní 1000 nových baterek pro Tesly ?

Baterie u Tesly je to nejdražší ,při výměně baterie platíte jen cenu "nabití" , jak ale bude placen rozdíl v ceně baterie té, kterou odevzdáte při nabíjení a té kterou si vezmete ?? Já osobně , když pojedu Teslou na nabíječku, tak tam přivezu baterku starou 9 let / na kterou už ani nenastartuju/ a budu za ni očekávat úplně novou = výroba 2014. Zaplatím 1500 Kč za nabití ,ale na ceně nové baterie získám cca. 500 000. Vyšeptanou šunku jim nechám na nabíječce a pojedu dál.


http://cdr.cz/clanek/tesla-ukazala-bleskovou-vymenu-baterie-elektromobilu-a-nastinila-budoucnost

 

____________________
Loudil
 
29.1.2014 - 20:49 - 
citace:
TO : yamato

Já si stále myslím, že s Teslou se nedá jen tak dojet do Chorvatska. Bylo by nutné vybudovat ony nabíjecí stanice po celé trase a pokud by se baterie vyměňovaly za nové , tak to půjde snad jenom, když elektromobilů v provozu bude minimum. Benzínová stanice funguje dnes téměř bez lidské práce = jednou za čas přijede cisterna , napustí pod zem dalších 40 000 litrů benzínu a další už zvládají všechno řidiči sami = sami si natankují a pak už jen platí. I když je výměna baterií Tesly prý plně automatická, tak to bych chtěl vidět. Automat vám sice baterku z auta vyjme ,je ale nutné ji dopravit někam na nabíječku a z nabíječky navézt zásobu dalších nabitých. Přitom jsou to baterky parádních rozměrů. Jak jednoduché je, když s benzínem přijede obří cisterna třeba 40 000 litrů , píchne hadici do země a za hodinu má "POTRAVU" připravenou skoro 1000 aut /po 40 litech = 40 : 7 = na 600 km jízdy každé/. Jak rychle sa naskladní 1000 nových baterek pro Tesly ?

Baterie u Tesly je to nejdražší ,při výměně baterie platíte jen cenu "nabití" , jak ale bude placen rozdíl v ceně baterie té, kterou odevzdáte při nabíjení a té kterou si vezmete ?? Já osobně , když pojedu Teslou na nabíječku, tak tam přivezu baterku starou 9 let / na kterou už ani nenastartuju/ a budu za ni očekávat úplně novou = výroba 2014. Zaplatím 1500 Kč za nabití ,ale na ceně nové baterie získám cca. 500 000. Vyšeptanou šunku jim nechám na nabíječce a pojedu dál.



mna fascinuje s akou kreativitou dokazete vymyslat stale nove dovody, preco to nejde.
Na jednej strane vam pride normalne, ze kazda pumpa ma pod zemou velku nadrz s benzinom, ktoru treba neustale doplnovat. Castokrat je tam viac vody ako benzinu a nikdy presne neviete co si lejete do motora, ale to nepovazujete za taky problem, ako riziko ze dostanete o rok starsiu baterku...
Na druhej strane si nedokazete predstavit, ze by pod zemou bol dopravnik na baterie, ktory ich nasunie na nabijaci port a potom ich hodi do skladu, kde budu cakat na pouzitie.
Tych vasich 1000 baterii je uplne zla analogia. Na rozdiel od benzinu sa baterky totiz nespaluju, takze nepotrebujete doviezt 1000 novych baterii aby ste "naplnili pumpu". Kazde jedno auto ktore dojde swapnut bateriu, tam tu vybitu bateriu necha a zoberie si nabitu. Takze konecny sucet je nula, jedna prisla a jedna odisla, nic vam neubuda. Stare baterie samozrejme treba menit, ale to uz je biznis.

Ohladom "neriesitelneho" problemu s vymenou starej baterie za novu, jednak ze toto by zamerne urobil iba vychcany "prezivac svojpomocny vychodoeuropskeho typu", jednak ze nie je nic lahsie nez vytlacit na baterie ciarovy kod oznacujuci datum vyroby. Kto dojde s novou, dostane novu, kto dojde so starou, dostane staru.

Jediny skutocny problem je nedostatocne pokrytie nabijacimi stanicami. A to je len otazka casu a investicii. USA uz ma dost stanic na to, aby ste sa s elektromobilom dostali prakticky kamkolvek. V EU sa na tom pracuje. V cechach sa zatial nabija iba doma, napriek tomu 11 majitelov Tesly je spokojnych a na ziadny diskomfort sa nestazuju.
 
29.1.2014 - 23:32 - 
TO : yamato

Na manipulaci s odevzdanými bateriemi stejně bude nutná lidská síla /na rozdíl od běžných benzinek/. I blbé prázdné lahve ve výkupu hypermarketů odebírá a třídí stále člověk. Čárkový kód na bateriích může sice být , dá se ale jistě padělat - u věci za 500 000 ? Proč ne ? Přerážejí se i výrobní čísla na motorech kradených aut. Co když třeba přivezu na výměnu baterii rok výroby 2014 , do které jsem ale doma udělal nechtěně díru kladivem ? Pozná to -"bystré oko automatu" ?


Bylo by i zajímavé sledovat věkové složení zásoby těch baterek na výměnné stanici. Řekněme že tam budou mít ročníky 2006 - 2014 = max. 8 let staré. A když já tam přijedu s baterkou z roku 2005 ?? Co udělá automat ? Jak já pojedu dál ? Budu platit nějaký cenový rozdíl za novější baterku ?

Nové baterie nepotřebujte navážet na stanici jen za nízkého provozu , když stoupne silně spotřeba , tak se náhle zjistí, že není všechno včas nabito a čekání se prodlouží.


Stále mi to připadá, že v kupní ceně auta = asi 2 miliony, si ti bohatí už dopředu předplácí nejrůznější služby /servis zdarma, tankování zdarma,...atd/


Jak se píše v odkazu, tak vybudování výměnné stanice má podle Tesly stát 500 000 Dolarů = 10 000 000 Kč a má na ní být jenom 50 kusů baterií, což je směšné. Z toho je vidět ,jak malé rozšíření u tohoto vozu se plánuje. Když si zajedu na každou velkou benzinku, tak tam uvidím za 30 minut natankovat klidně 30 Škodovek a více.

Při malém počtu těchto aut mi nevychází rentabilní provoz těchto stanic. Nabití má stát asi 1500 Kč, něco spolkne spotřebovaná elektřina , něco daň. Zbyde tak 1000 Kč zisku za jednu.

A teď se podívejme ne nutné výdaje za měsíc :

1. Novou stanici za 10 000 000 Kč je nutné někdy splatit = splátky .

2. Pohon automatických pásů, manipulátorů, .... = elektřina

3. Minimálně platy zaměstnanců / je otevřeno 24 hodin/ plus záskok na časy nemocí a dovolených. Zaměstnanec bere 20 000 Kč + sociální a další = 30 000 Kč měsíčně = asi 70 000 Kč stojí firmu zaměstnanci.


Závěr : pokud budu chtít splatit cenu stanice řekněme do 10 let = 120 měsíců , pak měsíčně musím vytvořit čistý zisk z nabíjení 83 300 Kč. Plus platy zaměstnanců, odpisy na amortizaci zařízení , revize, ..apod. Minimální čistý zisk z nabíjení musí měsíčně činit přes 100 000 Kč minimálně, aby se to vyplatilo. Tedy pokud bude stanice na trase do Chorvatska , pak by tam mělo měnit baterii alespoň 5 Tesel denně. Ale co v zimě ? V zimě / říjen až květen/ se do Chorvatska nejezdí ! A co kdy žpřijedou řidiči, kteří nbudou měnit, ale budou mít víc ečasu a tak zadarmo nabijou místo výmy ? Ušetřit 1500 Kč na dovolené, to se muže líbit i bohatému. Má na pěkný oběd.


http://www.hybrid.cz/tesla-predvedla-vymenu-baterii-v-elektromobilu-model-s

 

____________________
Loudil
 
29.1.2014 - 23:54 - 
Mně zase překvapuje, s jakou naivitou optimisti neřeší už jen nejzákladnější technické a cenové komplikace. Běžná spotřeba Tesly S je kolem 250Wh/km (340km/velkou baterku). Samozřejmě, pokud někdo pojede dědkovským způsobem, dostane se na 180Wh (470km/velká baterka). Ale nalijme si čistého vína, běžný majitel vozu za 2 milióny Kč, tedy majitel Audi S6, BMW M5 a podobných vozů nebude mít cestovní průměr 70km/h. Takže i v létě nedojede v praxi dále než 300km. V zimě tak polovic, nejvejš 200km. (Vynechejme Norské šikmočoko, které se živí rozvozem koček a podívejme se na opravdového konzumenta vozů za 100000 USD http://www.ceskapozice.cz/zahranici/svetove-udalosti/elektromobily-jsou-negativni-recenze-tabu).

Při cestě do chorvatska se bavíme o 4-5 "výměnách" za cestu a protože nelze očekávat, že majitel auta za 2 mega se bude přizpůsobovat nějakým výměnným stanicím, tak bude nutný počet těchto výměníků tak 10 po jedné cestě do chorvatska.

Přitom celé lživé PR videa Tesly, jak rychle mění baterku a jak dlouho trvá čerpání jsou lživá už v základní filozofii "chování na pumpě", i za předpokladu, že by na "pumpě" byl počet výměníků ekvivalentí počtu stojanů (to je milý yamato opravdu hodně, protože běžný automobil za 2 mega má dojezd kolem 1000km, je počet výměníků trojnásobný, běžná dálniční pumpa pak má 8-16 stojanů - počet ekvivalentních výměníků je tedy cca 20-40 na "pumpu"), tak zdržením na pumpě rozhodně není samotné čerpání. Samotný akt čerpání netrvá obvykle déle než 2 minuty a je ho potřeba cca 3* méně. Protože jsem brigádničil na mycí lince, tak vím, jaký problémy mají normální řidiči se zajetím do vymezovacích prostorů linky a tedy tímto se vyrovná vyšší čas, který vyžaduje při běžném čerpání paliva vystoupit z auta a manipulovat s pistolí.

A teď porovnej PROSTOROVOU A CENOVOU NÁROČNOST stojanu a toho robotizovaného výměníku! Nebe a dudy, že ;-) Krát 20-40 a jsi úplně mimo ekonomickou realitu.

Dále mektáš něco o 1000 kusové zásobě baterií. Prvně, je to málo. Běžná malá pumpa má minimálně 3 nádrže po 20000 litrech paliv. Velké dálniční pumpy pak obvykle 8 nádrží po 40-60 tisících litrech. baterkový ekvivalent? To nechceš vědět. 16 TISÍC VELKÝCH BATEREK!!!!!!!!!! Vynecháme teď prostorovou náročnost, která je už logicky příšerná (velký bateriový pak do tesly má objem cca 500 litrů, tedy cca 8000 m3, oproti 320m3 u fosilních paliv), ale zamyslíme se nad vstupními náklady takové dálniční "pumpy". 16000 bateriových paků. Přičemž přesná cena velkého bateriového paku u Tesly je informace tajná, ale udává se od 12000-20000 USD. Vezmeme těch 20000USD, protože to je reálná cena při přepočtu NCA článků panasonic a navíc s megamasivním rozšířením Tesel cena jednoznačně naroste. Lithium je nedostatková komodita. 20000 U7SD * 16000 baterií. To je 320 MILIÓNŮ USD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na naprosto normální dálniční elektro "pumpu". Takových pak potřebuješ do chorvatska 10. Kamaráde za 3 miliardy USD by se spíše vyplatilo po cestě do Chorvatska udělat do dálnice "trolejbusové pásy" a Tesle přidělat dvě nožičky.

Je to prostě jedna velká chujovina. A že je 11 fanatiků v ČR spokojených? Jsou ekoteroristé, kteří se spokojí s bydlením v hliněné zemljance, "nákupem" jídla v lese/políčku a večerní očistou v blízkém potoku. Ovšem to neznamená, že takový způsob života nemá, pro drtivou většinu normálních lidí, zásadní vady na kráse.

Elektromobil (všimni si, že zde už nehovořím jen o tesle) na aktuální baterky je a zůstane výstředností pro bohaté, kteří si k normálnímu vozu mohou, pro městkské a drobné mimoměstské pojíždky, koupit takovýto elektrovůz. Bohužel to je tak vše. Nevyřeší to závislost na fosilních palivech, nevyčistí to vzduch. Dotace, které by splnily výše uvedené si totiž nemůže dovolit trvale ani jinak mentálně retardované Norsko (tam už se právě o zaříznutí benefitů pro elektromobily mezi tamními politky divoce diskutuje). Tedy nikdo na světě.

A mimochodem, stejně jako u větrníků a slunečníků, je dotační systém nastaven tak, že chudá většina dotojí tyto výstřednosti bohaté menšině. A je paradox, že takový nekompromisní pravičák, jako jsi ty, nemáš proti tomuto systému dotací ideologické výhrady

Jo a ještě taková drobnost. Energetický průtok fosilních paliv je oproti běžným způsobům dopravy elektřiny děsivě velký. Výše uvedené dálniční pumpy s 400m3 dokáží svoji zásobu obměnit za pouhé 2 dny (sic!). Doslova polykají kamióny s cisternami (každá má 15-30m3 více ne). Víš jaký to je energetický průtok? Cca 80MW. Dobře, tesla je cca 3* účinější než nafťák, takže 25MW. Ovšem přípojka a transformátor 25MW je hodně slušná investice ;-) Opět až ve stovkách mil. USD a to nepočítáme natažení drátů (ne vždy vvn kopíruje dálnice).

A to je právě ten náš pesimizmus. Víš je snadné být optimista, když problematice rozumíš jak kozel petrželi. Ale jakmile máš technický vhled (který drtivé většině Muskovým věřícím chyběl, chybí a bude chybět), tak ty růžový brýle prostě nedokážeš na nose udržet.

PS: Ovšem je pravda, že se do Chorvatská dá Teslou dojet. Jeden můj známý, který je fanatik do elektromobilů, jezdil do Chorvatska upraveným Peugeotem 205 s klasickými gelovkami. Svým stylem jízdy měl dojezd už před rokem 2000 lehce přes 200km a měl přesně danou cestu (téměř o 120km delší, nežli by mohl jet s benzíňákem) a po té cestě měl trvale domluvené přípojné body. Vzdálenost Zlín-Split dával za zhruba 2,5 dne. (Večer vyjel a ráno dojel). Tesla by mu v umožnila dát to za polovic možná i za den. Ovšem to by na ni musel mít :-)

Prostě když jel na dovolenou do Chorvatska tak vždy potřeboval 2 týdny. Týden na pláži a týden na cestách. Ale zase se mohl kochat:-) [Upraveno 30.1.2014 cernakus]
 
30.1.2014 - 00:19 - 
USEDOM:

Výměníkové baterie je jen další Muskův PR Trik. Nemá nic co dělat s plánovaným rozšířením Tesly. Mimochodem, těch 500 000 USD je bez baterek. S baterkami dalších pětset až mega. Právě ekonomická nerentabilita je Muskovi a jeho PR mágům plně známa.
"Rychlonabíjecí" stanice ty jo, ty se rozšíří docela hodně, protože jsou lacinější než benzínka. Nejsou náročné na prostor, na složité zařízení ani na vysoce výkonnou vn přípojku (pokud stojanů bude rozumné množství). Ono ve finále 1-2 hodiny nabíjení není zase tak přehnaně moc.

Ale Výměníkové stanice, ty budou jen součást marketingu.
 
30.1.2014 - 15:52 - 
Jen si tak říkám, cernakusi, jak je možné, že se v USA a po světě našlo už více jak 25000 zabedněných hlupáků, kteří tvůj postoj vesele ignorují, Teslu si koupili a trvale ji užívají...

Mapa registrovaných Modelů S - už jsou ve všech státech USA.




Btw, před 6 hodinami odstartovala Tesla cost-to-cost rally.
Tak uvidíme, jaká bude průměrná rychlost.
https://twitter.com/search?q=%23DriveFree&src=hash
 
30.1.2014 - 17:27 - 
TO : Mirek Pospíšil

Jen v USA nyní jezdí 250 000 000 aut. Těch 25 000 Tesel je tedy - desetina PROMILE. Tedy pro představu si postavte do řady 10 000 osobních aut, každé 3 metry dlouhé. Než podle této řady dojdete k první Tesle, tak ujdete pěkných 30 kilometrů, tedy asi řada aut z Prahy do Berouna.

 

____________________
Loudil
 
30.1.2014 - 18:28 - 
Pěkné přirovnání... Skoro tak kvalitní jako Klausovy větrníky do Bruselu...

 

____________________
Andy
https://www.instagram.com/polar_andy_cz/
 
30.1.2014 - 19:06 - 
citace:
Mně zase překvapuje, s jakou naivitou optimisti neřeší už jen nejzákladnější technické a cenové komplikace. Běžná spotřeba Tesly S je kolem 250Wh/km (340km/velkou baterku). Samozřejmě, pokud někdo pojede dědkovským způsobem, dostane se na 180Wh (470km/velká baterka).


no, vidim ze ste sa neunuval prilozeny link rozkliknut, takze porovnajme vasu teoriu a prakticke skusenosti:
"Kubiš doteraz najazdil s autom cez deväť tisíc kilometrov. Overil si, že na jedno nabitie prejde až 500 kilometrov. Je však potrebné sa za volantom mierniť. „Keď idem diaľničnou rýchlosťou a v aute kúrim, prejde približne 300 až 350 kilometrov," opisuje. “Jazdil som sňou na Slovensku alebo napríklad v Českých Budejoviciach. Trasu z Rožnova do Brna (163 km) a späť jazdím bežne. Tristo kilometrov prejdem vždy bez problémov," dodáva."



citace:

Při cestě do chorvatska se bavíme o 4-5 "výměnách" za cestu a protože nelze očekávat, že majitel auta za 2 mega se bude přizpůsobovat nějakým výměnným stanicím, tak bude nutný počet těchto výměníků tak 10 po jedné cestě do chorvatska.


dalsie cisla z prsta, na technicky zalozeneho cloveka je to prekvapujuce. Ak Tesla prejde 350km dialnicnou jazdou (vid skutocne skusenosti vyssie) a z prahy do splitu je to 1033km (podla googlemaps) tak baterku budete menit alebo dobijat 3x, viac nie.

citace:
Přitom celé lživé PR videa Tesly, jak rychle mění baterku a jak dlouho trvá čerpání jsou lživá už v základní filozofii "chování na pumpě", i za předpokladu, že by na "pumpě" byl počet výměníků ekvivalentí počtu stojanů (to je milý yamato opravdu hodně, protože běžný automobil za 2 mega má dojezd kolem 1000km, je počet výměníků trojnásobný, běžná dálniční pumpa pak má 8-16 stojanů - počet ekvivalentních výměníků je tedy cca 20-40 na "pumpu"), tak zdržením na pumpě rozhodně není samotné čerpání. Samotný akt čerpání netrvá obvykle déle než 2 minuty a je ho potřeba cca 3* méně. Protože jsem brigádničil na mycí lince, tak vím, jaký problémy mají normální řidiči se zajetím do vymezovacích prostorů linky a tedy tímto se vyrovná vyšší čas, který vyžaduje při běžném čerpání paliva vystoupit z auta a manipulovat s pistolí.

A teď porovnej PROSTOROVOU A CENOVOU NÁROČNOST stojanu a toho robotizovaného výměníku! Nebe a dudy, že ;-) Krát 20-40 a jsi úplně mimo ekonomickou realitu.


netvrdil som ze baterry swap je rychlejsi ako klasicke cerpanie, tvrdil som ze zdlhave dobijanie je technicky riesitelny problem, co evidentne je. Argumenty typu "narosconst stojanu" su uz len na pobavenie, pretoze od jadra veci su tak daleko ze ho uz ani nevidno. Mozete este rozoberat riziko skratu kvoli kyblikom s vodou na umyvanie okien a podobne zasadne problemy.
Dalsie detaily - kedze cucas cisla z prsta, robis chyby. Ak ma tesla dojazd 500 a parnik 1000, potrebujes 2x viac stojanov, nie 3x (teda aspot tak som ten tvoj cudesny vypocet pochopil). Dalej - ukaz mi pumpu niekde na trati Praha-Split kde je 16 stojanov.

citace:
Dále mektáš něco o 1000 kusové zásobě baterií.


mektas ty, ja rozpravam, a navyse nieco ine ako ty mektas. 1000kusovu seriu si vymyslel Usedom. Ked mas cas vypisovat litanie o tom ako nejde to co sa uz deje, urcite mas cas aj na poriadne precitanie

citace:
Je to prostě jedna velká chujovina. A že je 11 fanatiků v ČR spokojených? Jsou ekoteroristé, kteří se spokojí s bydlením v hliněné zemljance, "nákupem" jídla v lese/políčku a večerní očistou v blízkém potoku.


to si zabil. Ten zemljankovy ekoterorista Kubiš má doma Nissan Leaf, Teslu a Peugeot 307SW 2.0HDi. A solar na streche a vysokonapatovu nabijacku pre auto. Zjavne clovek ktory nevie 2+2 a zerie korienky

pre dalsiu diskusiu odporucam precitat nejake clanky o skutocnom uzivani Tesly, pretoze zjavne zakladas svoje vypocty a argumenty len na domnienkach, a to je potom strata casu (resp. lzive PR, ako s oblubou vravis) [Edited on 30.1.2014 yamato] [Edited on 30.1.2014 yamato]
 
30.1.2014 - 19:15 - 
citace:
TO : yamato

Na manipulaci s odevzdanými bateriemi stejně bude nutná lidská síla /na rozdíl od běžných benzinek/. I blbé prázdné lahve ve výkupu hypermarketů odebírá a třídí stále člověk. Čárkový kód na bateriích může sice být , dá se ale jistě padělat - u věci za 500 000 ? Proč ne ? Přerážejí se i výrobní čísla na motorech kradených aut. Co když třeba přivezu na výměnu baterii rok výroby 2014 , do které jsem ale doma udělal nechtěně díru kladivem ? Pozná to -"bystré oko automatu" ?




takze zasadnym argumentom pre nepouzitelnost elektromobilov ma byt, ze sa bude podvadzat s baterkami. To je skutocne poeticke. Takze parnikari su svata odnoz ludstva, ktora nepretaca tachometre, nebrusi vyrobne cisla a nekupci s kradnutymi autami na ciernom trhu... lebo keby to tak bolo, tak spalovaci automobil sa nemoze presadit na trhu. Spravne?

citace:
Jen v USA nyní jezdí 250 000 000 aut. Těch 25 000 Tesel je tedy - desetina PROMILE. Tedy pro představu si postavte do řady 10 000 osobních aut, každé 3 metry dlouhé. Než podle této řady dojdete k první Tesle, tak ujdete pěkných 30 kilometrů, tedy asi řada aut z Prahy do Berouna.


automobily sa predavaju od zaciatku 20teho storocia. Tesly S sa predavaju od juna 2012. Infrastruktura sa pre ne iba buduje. Vase prirovnanie je podobne, ako ked sa zacali predavat prve mobily - pevnych telefonnych pripojok boli miliardy, mobilov asi 10. Pre skeptikov jasna prehra, vsak Usedom
 
30.1.2014 - 19:31 - 
citace:

takze zasadnym argumentom pre nepouzitelnost elektromobilov ma byt, ze sa bude podvadzat s baterkami. To je skutocne poeticke. Takze parnikari su svata odnoz ludstva, ktora nepretaca tachometre, nebrusi vyrobne cisla a nekupci s kradnutymi autami na ciernom trhu... lebo keby to tak bolo, tak spalovaci automobil sa nemoze presadit na trhu. Spravne?


kdo nechce, hledá důvod - kdo chce, hledá způsob

ona panika ze změn je mezi lidma velká a současné období dominance spalovacího motoru snese srovnání snad jen se "stoletím páry": do 1.světové války se spalovací motory jevily jako nepoužitelná hračka. jestli "století páry" trvalo ve skutečnosti tak cca 60 let (v Anglii možná tak 100 let... 80 určitě), tak "století aut a letadel" už teď trvá zaručeně těch 100 let. no a když si vzpomeneme, jaké šoky přinesl konec životního stylu 19.století (tedy světové války, občanské války, revoluce, krize), tak to vypadá docela děsivě: protože nezávislost na ropě samozřejmě může dost změnit pravidla hry.

(samozřejmě to nemusí být jen osobní elektromobil: samozřejmě to může být tank či pancéřové auto, dobíjené ze skládacího solárního panelu, který si to samo veze... bez kanónu, ale odpalující elektrická bezpilotní letadla... a spousta elektroniky a informatiky okolo... ostatně Bruce Sterling na tohle téma píše už léta jednu dystopickou sci-fi za druhou , a snaží se přijít na to, co nás vlastně čeká - škoda, že je v posledních letech dost skeptický k budoucnosti kosmických letů.. přitom ve svém raném období měl v tomhle směru dost šílené a úžasné vize..)

Já osobně vloni otestoval první verzi solárního kola (vizionářsky pojmenovanou "Stoned Albert 1.0") a letos chystám vylepšené solární kolo, vhodné i k cestování po Měsíci nebo Marsu (po výměně pneumatik za nějaká drátěná odprůžená kola, samozřejmě :-). Na rozdíl od stavby raket je tohle v bezprostředním dosahu a lze to chápat možná i jako formu fund-raisingu :-) další fáze může být solární stratosférické letadlo... s kosmonautikou to "souvisí" asi jen tak, že kdo nic nepředvedl, těžko může požadovat po ostatních aby realizovali jeho vize... je to nakonec všechno jen soutěž (a já mám teda radši ty nenásilné fáze soutěžení...)
 
<<  252    253    254    255    256    257    258  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.241457 vteřiny.