Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  122    123    124    125    126    127    128  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
08.6.2012 - 11:48 - 
citace:
demo uz nebude...
dalsi let je uz crs-1 (v oznaceni nasa je to SpX-1) - tj. prvy kontraktovany let... datum je NET 24.9.
[Edited on 08.6.2012 Agamemnon]


Dik za info. Ale podle planu melo jeste jedno demo byt.
 
08.6.2012 - 11:49 - 
citace:
citace:
Bude ještě nějaká zkušební mise k ISS nebo už pojedou na "ostro" ?


to vcelku odpovida.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
Dalsi demo let by mel byt v zari.


ten zoznam je zly:
- demo 3 nebude
- let pre mda poleti az na falcon v1.1 - a to bude najskor az 6. let... takze pred nim urcite poletia minimalne 2 lety crs a najskor az potom poleti prvy let pre ineho zakaznika ako nasa

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
08.6.2012 - 11:51 - 
citace:
citace:
demo uz nebude...
dalsi let je uz crs-1 (v oznaceni nasa je to SpX-1) - tj. prvy kontraktovany let... datum je NET 24.9.
[Edited on 08.6.2012 Agamemnon]


Dik za info. Ale podle planu melo jeste jedno demo byt.


spacex asi rok bojovali za to, aby to mohli spojit (tj. dema 2 a 3 do jedneho letu)... boli tam rozne podmienky, etc...
skoncilo sa to tak, ze 2 a 3 sa spojilo s tym, ze ak by sa milestony pre 3 nedosiahli pri lete c2+, tak by letel ako dalsi let prave cots 3 - kedze ale vsetky poziadavky pri lete c2+ splnili, tak ako dalsi let pojde uz crs-1

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
08.6.2012 - 12:44 - 
citace:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
Dalsi demo let by mel byt v zari.
Dovolím si jedno obecně platné doporučení: vždy je dobré heslo na české wiki porvnat / zkontrolovat s anglickou verzí, nebo hledat ho přímo jen tam.
Je velmi pravděpodobné, že na EN wiki najdete aktuálnější / přesnější / detailnější informace o tom co hledáte.

Viz heslo Falcon 9, kde je plán nejbližších letů správně :
http://en.wikipedia.org/wiki/Falcon_9#Launches
 
09.6.2012 - 20:13 - 
hangar na vanderbergu

 
09.6.2012 - 21:22 - 

Měl jsem představu, že hangár pro Falcon Heavy bude výrazně větší než ten na Floridě. Příjde mi, že jsou dost podobné. [Upraveno 13.6.2012 Ragulin]
 
10.6.2012 - 07:09 - 
Další foto z Vandenbergu



[Upraveno 10.6.2012 Ragulin]
 
12.6.2012 - 08:42 - 
http://en.wikipedia.org/wiki/Merlin_%28rocket_engine%29

V části Merlin vakuum (1C) se píše o zajímavé poruše:

An interesting unplanned test of a modified Merlin Vacuum engine was made in December 2010. Shortly before the scheduled second flight of the Falcon 9, two cracks were discovered in the 2.7 metres (9 ft)-long Merlin Vacuum niobium alloy sheet nozzle. The engineering solution was to cut off the lower 1.2 metres (4 ft) of the nozzle, and launch two days later, as the extra performance that would have been gained from the longer nozzle was not necessary to meet the objectives of the mission. Even with the shortened nozzle, the engine placed the second-stage into an orbit of 11,000 kilometres (6,800 mi) altitude.

Zajímavý neplánovaný test upraveného motoru Merlin Vakuum byl proveden v prosinci 2010. Krátce před plánovaným druhým letem Falkonu 9 byly objeveny 2 trhliny ve 2,7 metrů dlouhé trysce ze slitiny niobu. Inženýrské řešení bylo uříznout spodní část trysky v délce 1,2 m a startovat za dva dny, jelikož výkon, který měl být získán z delší trysky nebyl nutný k dosažení cíle této mise. I s kratší tryskou motor umístil druhý stupeň na dráhu ve výši 11.000 km.
 
12.6.2012 - 14:28 - 
podla nsf... start je posunuty na 28.9. (4 dni)... pripojenie na 30.9.

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
12.6.2012 - 15:15 - 
citace:
podla nsf... start je posunuty na 28.9. (4 dni)... pripojenie na 30.9.


predpokladam ze hovoris o CRS-1

PINKAS - Ohladom stipackovania trysky horneho stupna, to je znama historka Pre mna dokaz ze F9 je honda vesmirneho veku
 
12.6.2012 - 15:21 - 
ano, crs-1...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.6.2012 - 09:50 - 
Zde je odkaz na patrně vyčištěné vydeo z přistání dragonu do moře. Hezké pokoukání a odst lepší než bylo v přímém přenosu.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nbHj4P81voA
 
13.6.2012 - 10:49 - 
http://www.osel.cz/index.php?clanek=6296 
13.6.2012 - 11:01 - 
citace:
http://www.osel.cz/index.php?clanek=6296


"ta se pak elegantně spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS)"

"vyvíjí novou sebevědomou nosnou raketu Falcon Heavy"

krasa prekladaneho clanku
 
13.6.2012 - 12:15 - 
U Space-X se stává téměř pravidlem, že nezveřejňuje běžné údaje (např. hmotu prázdného a plného stupně) , udává projektované údaje – např. jsem četl někde v anglické diskusi, že motor Merlin C1 má skutečně o dost nižší Isp než udáváno. Dále v nosnosti (specielně u Falcon Heavy) udává nosnosti na LEO a GTO , které někdy k sobě nepatří, u nosnosti neudává přesně provedení rakety ani předpokládaný rok zavední do provozu.

V údajích o raketách byla vždy nejpřesnější a nejúplnější Encyclopedia Astronautica ( dnes http://www.astronautix.com/ ). Udávala hmoty každého prázdného i plného stupně, tahy sl/vac, Isp sl/vac, nosnosti včetně výšky a sklonu dráhy apod, a to i u ruských raket. Dnes ani na tomto webu nejsou údaje pro Falkony kompletní, zřejmě je nemají dostatečně ověřené údaje. Např. u Falcon Heavy uvádí:

LEO Payload: 28,000 kg (61,000 lb) to a 200 km orbit at 28.00 degrees. Payload: 12,000 kg (26,000 lb) to a GTO, 28 deg. Boost Propulsion: Lox/Kerosene. Cruise Thrust: 66.600 kN (14,972 lbf). Cruise Thrust: 6,800 kgf. Cruise engine: Kestrel. Initial Operational Capability: 2010.
Status: In development.
Gross mass: 885,000 kg (1,951,000 lb).
Payload: 28,000 kg (61,000 lb).
Height: 54.90 m (180.10 ft).
Diameter: 3.60 m (11.80 ft).
Span: 3.60 m (11.80 ft).
Thrust: 15,000.00 kN (3,372,000 lbf).
Apogee: 200 km (120 mi).

Tedy udává hmotu 885.000 kg, LEO 28.000 kg, GTO 12.000 kg, což by snad bylo realistické (snad kromě hmoty). Nikde však jsem nenašel přesné hmotnostní údaje od jednotlivých stupňů

Naproti tomu Wikipedia udává u Falcon Heavy hmotu 1.400.000 což je zatraceně více, LEO 53.000 kg, GTO 19.000 kg. Máte někdo přesné údaje o jednotlivých stupních, provedeních rakety a co je vlastně realita a kdy?
 
13.6.2012 - 12:38 - 
citace:
...Naproti tomu Wikipedia udává u Falcon Heavy hmotu 1.400.000 což je zatraceně více, LEO 53.000 kg, GTO 19.000 kg. Máte někdo přesné údaje o jednotlivých stupních, provedeních rakety a co je vlastně realita a kdy?

Ano, wiki udává aktuálně dostupné údaje na stránkách SpaceX
http://www.spacex.com/falcon_heavy.php

Co se týče jednotlivých stupňů FH, podrobnější informace lze vyzobat z NSF diskusního vlákna tady:
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=24711.0
 
13.6.2012 - 12:42 - 
Ale bavite se o 2 ruznych verzich rakety Falcon 9 Heavy.

1. s motory Merlin 1C - nosnost LEO-200km - 28000kg.
2. s motory Merlin 1D - nosnost LEO-200km - 53000kg.

Motor Merlin 1D je zatim ve vyvoji.

Zkousky zacnou zrejme s variantou 1 a po dokonceni Merlin 1D budou platne parametry 2.
 
13.6.2012 - 12:50 - 
citace:
Ale bavite se o 2 ruznych verzich rakety Falcon 9 Heavy.
1. s motory Merlin 1C - nosnost LEO-200km - 28000kg.
2. s motory Merlin 1D - nosnost LEO-200km - 53000kg.
Motor Merlin 1D je zatim ve vyvoji.
Zkousky zacnou zrejme s variantou 1 a po dokonceni Merlin 1D budou platne parametry 2.
Ne.
Motory Merlin 1C končí 5. nebo 6. startem F9, přičemž první 3 už má za sebou. Pak budou na všech raketách SpaceX používány jen M 1D.
První start FH bude už s M 1D.

Údaje na Astronautix nejsou správně, stejně jako název nosiče - F9H neexistuje, jen FH - Falcon Heavy.
 
13.6.2012 - 12:50 - 
- tu info o tom, ze M1C ma v skutocnosti nizsi vykon, ako je udavany, som videl aj ja...
- fh vo verzii s 1c, imo, nebude... uz len napr. preto, ze podla vyjadreni spacex, motory 1c sa uz nerobia, a to teda znamena, ze pre fh nie su
- zial, to info, co je na webe spacex, je velmi zmatocne... a neda sa z toho nic relevantne dostat... imo tam su zmixovane udaje medzi roznymi verziami (medzi f9 a fh, mozno aj v ramci f9 a v ramci fh)...
- takisto spacex nezverejnuje realne schopnosti nosicov - a ma to ako proprietarne info... takze realna nosnost f9 s motormi m1c sa nevie (ak sa mylim, opravte ma)... ale 10t (co udava wiki) to nie je, a je to menej (videl som odhady okolo 6-7t - suvisi to s nizsim vykonom m1c)...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.6.2012 - 12:55 - 
citace:
- tu info o tom, ze M1C ma v skutocnosti nizsi vykon, ako je udavany, som videl aj ja...
- fh vo verzii s 1c, imo, nebude... uz len napr. preto, ze podla vyjadreni spacex, motory 1c sa uz nerobia, a to teda znamena, ze pre fh nie su
- zial, to info, co je na webe spacex, je velmi zmatocne... a neda sa z toho nic relevantne dostat... imo tam su zmixovane udaje medzi roznymi verziami (medzi f9 a fh, mozno aj v ramci f9 a v ramci fh)...
- takisto spacex nezverejnuje realne schopnosti nosicov - a ma to ako proprietarne info... takze realna nosnost f9 s motormi m1c sa nevie (ak sa mylim, opravte ma)... ale 10t (co udava wiki) to nie je, a je to menej (videl som odhady okolo 6-7t - suvisi to s nizsim vykonom m1c)...




Mozna jsi prave odpovedel, proc nejsou presne udaje o FH. Motor M1C nedava udavane parametry, to znamena nizsi nosnost F9. Takze po prvnim chrleni optimistickych parametru, tedka cekaji na skutecne parametry M1D a potom upresni parametry FH. Nevite, jestli probehl Hot test motoru M1D?
 
13.6.2012 - 12:57 - 
tiez si myslim ze sa mixuju udaje pre M1C a M1D. Ale podla mojho nazoru FH bude lietat uz s M1D. Aspon pri jeho prezentacii sa hovorilo o nosnosti 53t na LEO. Pochybujem ze by robili vyvoj najprv pre kratsie, a potom pre dlhsie stupne (prvy stupen pre M1D bude o dost dlhsi) 
13.6.2012 - 12:58 - 
nejake testy m1d v mcgregor uz prebehli...

+
nejaky suhrn ohladom m1d na nsf...
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=26388.msg913532#msg913532

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.6.2012 - 13:03 - 
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=28882.msg913814#msg913814

tu je podobna tabulka porovnania v1.0 a v1.1...
aj ked videl som nejake dohady, podla ktorych je ta tabulka velmi optimisticka...
tazko povedat, kym spacex nezverejnia nejake udaje

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.6.2012 - 13:03 - 

citace:



Mozna jsi prave odpovedel, proc nejsou presne udaje o FH. Motor M1C nedava udavane parametry, to znamena nizsi nosnost F9. Takze po prvnim chrleni optimistickych parametru, tedka cekaji na skutecne parametry M1D a potom upresni parametry FH. Nevite, jestli probehl Hot test motoru M1D?


Tady je v plné kráse...
 
13.6.2012 - 13:21 - 
citace:

tazko povedat, kym spacex nezverejnia nejake udaje



SpaceX povazuje vela z technickych parametrov svojich rakiet za proprietary (priemyselne tajomstvo), takze tych udajov sa ani nemusime dockat. To je taktiez vysvetlenie na slabu dostupnost hodnovernych udajov.
 
13.6.2012 - 13:27 - 
vsak to... a potom clovek nema ani co pocitat

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.6.2012 - 13:29 - 
citace:
citace:

tazko povedat, kym spacex nezverejnia nejake udaje

SpaceX povazuje vela z technickych parametrov svojich rakiet za proprietary (priemyselne tajomstvo), takze tych udajov sa ani nemusime dockat. To je taktiez vysvetlenie na slabu dostupnost hodnovernych udajov.
Pro sériový M1D byly některé aktuální údaje zveřejněny minulý týden v updatu F9. Už to tu zaznělo v souvislosti s odhady skutečného poměru T/W.

Produkční M1D:
Sea Level Thrust : 147,000 lbf
Vacuum Thrust: 161,000 lbf
Sea Level Isp: 282s
Vacuum Isp: 311s

http://www.spacex.com/falcon9.php
 
13.6.2012 - 13:33 - 
citace:

Produkční M1D:
Sea Level Thrust : 147,000 lbf
Vacuum Thrust: 161,000 lbf
Sea Level Isp: 282s
Vacuum Isp: 311s

http://www.spacex.com/falcon9.php


tieto data su asi z tych doveryhodnejsich
ale inak, ja sa tych dat z ich webu bojim pretoze, ked vidim, aky v tom tam maju chaos... heh...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.6.2012 - 13:35 - 
citace:
Motory Merlin 1C končí 5. nebo 6. startem F9, přičemž první 3 už má za sebou. Pak budou na všech raketách SpaceX používány jen M 1D.První start FH bude už s M 1D.
Upřesnění:
Poslední start F9 s motory M1C bude ten 6. v pořadí.
Od 7. letu F9 (a FH) budou létat jen M1D v prvních, resp. M1D Vac v horních stupních. [Upraveno 13.6.2012 pospa]
 
13.6.2012 - 13:38 - 
citace:
ale inak, ja sa tych dat z ich webu bojim pretoze, ked vidim, aky v tom tam maju chaos... heh...



to nie je chaos, to je na zmatenie nepriatela velmi chytre...
 
<<  122    123    124    125    126    127    128  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.240102 vteřiny.