Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  27    28    29    30    31    32    33  >>
Téma: Vladoviny (uzavřeno)
03.3.2013 - 17:35 - 
citace:
03.3.2013 - 09:49 - Jan Balabán Reagovat

ISS považuji za mrtvý podnik, osobně by mne tedy zajímalo, co tam ti chlapíci za tak gigantické prachy vlastně vynalézají a zkoumají !! Mám pocit, že tam vyrábějí elixír mládí ze švestek, případně tam kladivem rozbíjejí atom olova !! Těžko tam totiž ještě mohou provádět nějaké lékařské experimenty, už Geminni - 7 létalo dlouhých 14 dní, pak superdlouhé pobyty ve Skylabu, Saljutu, Miru,... tam už se to vyzkoumalo všechno

Dovolím si opravit J Balabána.
Žádné Geminni – 7 nelétalo .To byla jenom plechovka shozen na padák a obsazena posádkou těsně před focením. Aby se snížilo riziko utopení.
Skylab byl plechový hangár na zemi a některé scény se filmovali v trupu letadla ZERO G.
Tak snaha , Američanů , něco si vyzkoušet ve stavu beztíže , je částečné omluvitelná. Je to snaha , dohnat náskok Rusů.
 
03.3.2013 - 17:55 - 
vdaka za objasnenie vlado. Len pre objasnenie - ten brjus vilis co letel s tou vrtnou supravou na asteroid, to bol vlastne rusky raketoplan, vsak? a v skutocnosti to nebol brjus, ale ivan, ze?  
03.3.2013 - 18:03 - 
To se pozná patřičné IQ .
Pochopil.
 
03.3.2013 - 18:08 - 
ja som tusil ze to bolo tak  
11.3.2013 - 10:28 - 
4,
Co to je za hořák vpravo vedle motoru ? Nějaké spalování přepadu (z přetlaku) z nádrže ? Nebo motor na jiný druh paliva ? Děkuji za upřesnění.
 
13.3.2013 - 11:09 - 
citace:
11.3.2013 - 12:46 - Mirek Pospíšil
Reagovat

Vlado, opět jsi nás zavedl mírně OT, takže abychom to rychle uzavřeli:

tady najdeš rozdělení RM podle způsobu dopravy pohonný látek do spalovací komory (typ cyklu) : http://cs.wikipedia.org/wiki/Raketov%C3%BD_motor_na_kapaln%C3%A9_pohonn%C3%A9_l%C3%A1tky#Doprava_paliva_a_okysli.C4.8Dovadla


a tady motor Merlin 1D při testu na stendu, kde je funkce výfuku z generátoru plynů dobře patrná. Relativně malá ztráta paliva u otevřeného spalovacího cyklu je kompenzována jednoduchostí konstrukce a nižší hmotností RM.

Toto je příliš zobecněné tvrzení použitelné pro RM s malým tlakem ve spalovací komoře a malé raketové motory obecně. S rostoucím tlakem v komoře roste nárok na výkon turbíny a tedy se i dále snižuje efektivita takového RM.
To co prokazatelně snižuje tento typ spalování, je náročnost výfuku turbočerpadla. Pokud jde do prostoru, nijak se jeho materiály a zejména svařované spoje neliší od běžně používaných metod a technologií. V případě uzavřeného cyklu pak je nutno vyřešit dopravu horkých spalin pod velkým tlakem do spalovací komory. Těžko to obslouží pasivně chlazená ocelová trubka jako je tomu u výfuku. Dále je problém, že spaliny jsou horké a je proto problém (pro Američany například dodnes nepřekonaný) aby tyto spaliny obsahovaly přebytek kyslíku, který se hodí nejen pro samotný proces ve spalovací komoře, ale také zvyšuje měrný výkon turbíny než tzv. "fuel-rich".

A aby se Vlado potěšil. Důvod, proč SpaceX používá otevřený cyklus je ten, že se to nemají od koho naučit. Američané tomuto způsobu dříve moc nefandili a jediný motor který mi přichází na mysl s tímto cyklem je RS-25, což je pro vývoj kerolox motoru dosti nepoužitelná zkušenost. A je veřejné tajemství, že co inženýři SpaceX v archívech NASA nevyhrabou, to nemají

Nicméně na testování tohoto tága to bohatě stačí. Myslím, že inženýři SpaceX stojí u této koncepce před mnohem zásadnějšími výzvami, než je o něco nižší efektivita motoru. Například jak zajistit, aby tahle zjevně nestabilní věc se stabilizovala před koncovým zažehnutím motorů a jak zařídit, aby jim to aerodynamický ohřev při pádu z předpokládané výšky (>100km) nepoškodil či rovnou nezničil.

Když sleduji ty videa a ty "mílové kroky" které dělají, tak uvažuji, zdali to není zástěrka pro vývoj těžkého přistávacího systému pro vesmírná tělesa bez atmosféry než realizace záchrany prvního stupně rakety Falcon (osobně jsem k tomuto skeptický když vím, jaké nepřekonatelné potíže měl DC-X). No jsem na toto zvědav, kam to až dotáhnou.

Já jenom chtěl říct. Proč nepoužijí technologii zvládnutou v NASA již před 48 lety?
Údajné přistání LM na Měsíci.
 
13.3.2013 - 11:13 - 
Oprava
citace:
11.3.2013 - 12:46 - Mirek Pospíšil
Reagovat

Vlado, opět jsi nás zavedl mírně OT, takže abychom to rychle uzavřeli:

tady najdeš rozdělení RM podle způsobu dopravy pohonný látek do spalovací komory (typ cyklu) : http://cs.wikipedia.org/wiki/Raketov%C3%BD_motor_na_kapaln%C3%A9_pohonn%C3%A9_l%C3%A1tky#Doprava_paliva_a_okysli.C4.8Dovadla


a tady motor Merlin 1D při testu na stendu, kde je funkce výfuku z generátoru plynů dobře patrná. Relativně malá ztráta paliva u otevřeného spalovacího cyklu je kompenzována jednoduchostí konstrukce a nižší hmotností RM.

Toto je příliš zobecněné tvrzení použitelné pro RM s malým tlakem ve spalovací komoře a malé raketové motory obecně. S rostoucím tlakem v komoře roste nárok na výkon turbíny a tedy se i dále snižuje efektivita takového RM.
To co prokazatelně snižuje tento typ spalování, je náročnost výfuku turbočerpadla. Pokud jde do prostoru, nijak se jeho materiály a zejména svařované spoje neliší od běžně používaných metod a technologií. V případě uzavřeného cyklu pak je nutno vyřešit dopravu horkých spalin pod velkým tlakem do spalovací komory. Těžko to obslouží pasivně chlazená ocelová trubka jako je tomu u výfuku. Dále je problém, že spaliny jsou horké a je proto problém (pro Američany například dodnes nepřekonaný) aby tyto spaliny obsahovaly přebytek kyslíku, který se hodí nejen pro samotný proces ve spalovací komoře, ale také zvyšuje měrný výkon turbíny než tzv. "fuel-rich".


11.3.2013 - 13:19 - cernakus
Reagovat

Mirek Pospíšil:

Toto je příliš zobecněné tvrzení použitelné pro RM s malým tlakem ve spalovací komoře a malé raketové motory obecně. S rostoucím tlakem v komoře roste nárok na výkon turbíny a tedy se i dále snižuje efektivita takového RM.
To co prokazatelně snižuje tento typ spalování, je náročnost výfuku turbočerpadla. Pokud jde do prostoru, nijak se jeho materiály a zejména svařované spoje neliší od běžně používaných metod a technologií. V případě uzavřeného cyklu pak je nutno vyřešit dopravu horkých spalin pod velkým tlakem do spalovací komory. Těžko to obslouží pasivně chlazená ocelová trubka jako je tomu u výfuku. Dále je problém, že spaliny jsou horké a je proto problém (pro Američany například dodnes nepřekonaný) aby tyto spaliny obsahovaly přebytek kyslíku, který se hodí nejen pro samotný proces ve spalovací komoře, ale také zvyšuje měrný výkon turbíny než tzv. "fuel-rich".

A aby se Vlado potěšil. Důvod, proč SpaceX používá otevřený cyklus je ten, že se to nemají od koho naučit. Američané tomuto způsobu dříve moc nefandili a jediný motor který mi přichází na mysl s tímto cyklem je RS-25, což je pro vývoj kerolox motoru dosti nepoužitelná zkušenost. A je veřejné tajemství, že co inženýři SpaceX v archívech NASA nevyhrabou, to nemají

Nicméně na testování tohoto tága to bohatě stačí. Myslím, že inženýři SpaceX stojí u této koncepce před mnohem zásadnějšími výzvami, než je o něco nižší efektivita motoru. Například jak zajistit, aby tahle zjevně nestabilní věc se stabilizovala před koncovým zažehnutím motorů a jak zařídit, aby jim to aerodynamický ohřev při pádu z předpokládané výšky (>100km) nepoškodil či rovnou nezničil.

Když sleduji ty videa a ty "mílové kroky" které dělají, tak uvažuji, zdali to není zástěrka pro vývoj těžkého přistávacího systému pro vesmírná tělesa bez atmosféry než realizace záchrany prvního stupně rakety Falcon (osobně jsem k tomuto skeptický když vím, jaké nepřekonatelné potíže měl DC-X). No jsem na toto zvědav, kam to až dotáhnou.

Já jenom chtěl říct. Proč nepoužijí technologii zvládnutou v NASA již před 48 lety?
Údajné přistání LM na Měsíci.
 
13.3.2013 - 13:01 - 
citace:
13.3.2013 - 11:47 - Alchymista
Reagovat

A budeš to kočírovať ty?
Armstrong bol "pán pilot" par excellence s citom pre lietanie ako málokto - a jeho následovníci neboli horší.
Nahradiť živého pilota počítačom je celkom náročná technické úloha, zvlášť pokiaľ pritom treba balansovať v niečím, čo sa svojimi vlastnosťami podobá balansovaniu tanieru na tyči...


Cítíš to. Že taková odpověď, je hoooooodně, přitažená za vlasy.
 
13.3.2013 - 13:28 - 
citace:
citace:
13.3.2013 - 11:47 - Alchymista
Reagovat

A budeš to kočírovať ty?
Armstrong bol "pán pilot" par excellence s citom pre lietanie ako málokto - a jeho následovníci neboli horší.
Nahradiť živého pilota počítačom je celkom náročná technické úloha, zvlášť pokiaľ pritom treba balansovať v niečím, čo sa svojimi vlastnosťami podobá balansovaniu tanieru na tyči...


Cítíš to. Že taková odpověď, je hoooooodně, přitažená za vlasy.


Vlado, E.T. Pardon, I.T. Pohybuji se v teto branzi temer 30 let a mohu ti spatra vyjmenovat oblasti, kde se pocitace ani nepriblizily lidskym schopnostem, pres veskerou jejich rychlost.
Armstrong byl skutecne "Arm Strong", s obrovskym citem pro letani. Dnes jsi schopne spocitat presny prulet pod mostem, ale kolik to zabere pocitaci, jakou ma reakcni dobu ... clovek je v tomto ohledu casto efektivnejsi, dokaze resit nepredvidane situace s podstatne lepsim vysledkem nez pocitac. A to se bavime pouze o letani. Ukaz mi dnes jedine letadlo, rizene umelou inteligenci ;o)))
 
13.3.2013 - 22:04 - 

Jane . 30 let je málo . Kdybys tam byl 50let ,tak budeš vědět , že před 48 lety měla NASA program P65 pro automatické přistání, P66 pro poloautomatické přistání.
No jo. Ale tenkrát to byli počítače. Né, jako dnes.

Armstrong byl figurína jako kovboj anonymous u space –X. Když mu dají program P67, tak přistane taky.

Já ti neukážu letadlo (bezpilotní) ale přímo raketolet- raketoplán BURAN, kterí přistal v automatickém režimu ( to Rusáci Amíkum neprodali. Museli je mít pod kontrolou).
 
14.3.2013 - 11:49 - 
citace:

Jane . 30 let je málo . Kdybys tam byl 50let ,tak budeš vědět , že před 48 lety měla NASA program P65 pro automatické přistání, P66 pro poloautomatické přistání.
No jo. Ale tenkrát to byli počítače. Né, jako dnes.

Armstrong byl figurína jako kovboj anonymous u space –X. Když mu dají program P67, tak přistane taky.

Já ti neukážu letadlo (bezpilotní) ale přímo raketolet- raketoplán BURAN, kterí přistal v automatickém režimu ( to Rusáci Amíkum neprodali. Museli je mít pod kontrolou).



Počítač byl jednak přetížen - nestyl všechny programy včas zpracovat - a navic byl tak primitivní, že vedl přistávací modul při o do pole obřích balvanů - tedy k velmi velké pravděpodobnosti havárie.

Raketoplán mohl přistávat též plně automaticky pokud by byla provedana další plánovaná modernizce - on totiž SSSR Buran byl o dost později a proto ho již mít mohl - již bylo k dispozici.
I běžné letadlo totiž umí přistát v plně autamickém režimu - jen to ruční přistání by mělo být bezpečnější - především z důvodu pokud by se vyskytla náhlá závažná porucha.

Raketoplán to mohl dostat v rámci modernizce - neuskutečnilo se to jednak kvůli plánovanému vyřazení a pak zkušení bývalí vojenští piloti chtěli mít přistání pod svou kontrolou a stejně jako u letadel to tak bylo i bezpečnější.
 
14.3.2013 - 13:52 - 
citace:
A budeš to kočírovať ty?
Armstrong bol "pán pilot" par excellence s citom pre lietanie ako málokto - a jeho následovníci neboli horší.
Počítač byl jednak přetížen - nestyl všechny programy včas zpracovat - a navic byl tak primitivní, že vedl přistávací modul při o do pole obřích balvanů - tedy k velmi velké pravděpodobnosti havárie.


Tak že. Počítačově to bylo zvládnutelné již před 48 lety i na předpotopních počítačích. A dnes se to snaží SPACE X vyřešit.
Armstrong bol "pán pilot" par excellence s citom pre lietanie a zapomněl vypnou program na potkávání a tím způsobil přetížení počítače i když to měl nesčetně ( 0 x) krát natrénováno. Byla to jenom dramatická zápletka ve scénáři o přistání.
 
14.3.2013 - 17:19 - 
citace:
dnes se to snaží SPACE X vyřešit.


Jako jinde na neodborné diskuzi odpovím zde - gravitace, vítr a mnohem její větší velikost a tvar té rakety + její chování právě v nárazech větru - to vše je naprosto odlišné a na Zemi o dost složitější - právě díky tomu větru a větší gravitaci.
 
14.3.2013 - 17:26 - 
vlado nepostrehol ani rozdiel medzi pretlakovou dodavkou paliva v LM a turbocerpadlovou dodavkou v grasshopperi (pozn. pre vlada - to je ten horak vpravo vedla motoru )
predstava diskusie o automatickom pristati s tymto pankom ma trosku desi, radsej si idem urobit kavu
 
14.3.2013 - 21:13 - 
citace:
Jako jinde na neodborné diskuzi odpovím zde - gravitace, vítr a mnohem její větší velikost a tvar té rakety + její chování právě v nárazech větru - to vše je naprosto odlišné a na Zemi o dost složitější - právě díky tomu větru a větší gravitaci.


Gravitaci a hmotnost vyřeší síla motor.
Vítr je vektor dopřední rychlosti to se vyřeší časově řízeném náklonem tělesa. Na tento faktor , filmaři u Apolla zapomněli.
 
14.3.2013 - 23:50 - 
citace:
Na tento faktor , filmaři u Apolla zapomněli.


Jak to myslíš - nechci psát rovnou varianty - jedná se o fundovanější diskuzi.
 
15.3.2013 - 10:42 - 
citace:
Jako jinde na neodborné diskuzi odpovím zde –
Pro neodbornou diskuzi to stačí. Odborník si to vybaví.
Na internetu se moc krade . 80% mých postřehů už na východě zpracovávají.
 
15.3.2013 - 10:54 - 
citace:
Pro neodbornou diskuzi to stačí. Odborník si to vybaví.
Na internetu se moc krade . 80% mých postřehů už na východě zpracovávají.
To máš preto, že si lakomý a nedal si si svoje nápady patentovať. Včil z toho budú profitovať Balabánovi šikomookí mužíci z Kitáje Jedinou útechou ti môže byť, že by to časom tak či tak skopírovali

 
18.3.2013 - 21:57 - 
citace:
18.3.2013 - 21:17 - Mirek Pospíšil
Reagovat

Houstone, máme problém ... Curiosity včera opet "spadla" do safe modu
Podle zatím kusých zpráv Johna Grotzingera na dnešní tiskovce LPSC se jednalo o problém, související s mazáním souborů. Asi něco podobného, co kdysi postihlo Spirit a Opportunity, které se snažily vymazat soubor, který byl právě používán.
Oficiální zpráva JPL by měla být k dispozici během několika hodin.


Bude hůř. Dochází nové záběry (scény) v exteriéru (v poušti Atacama). To se dalo čekat.
 
20.3.2013 - 10:41 - 
Já taky přišel s troškou do mlýna.
citace:
20.3.2013 - 08:59 - David Reagovat

Spisovatel píšící knihu je spisovatelem proto, že dokáže černobílá fakta obarvit svojí fantazií a situaci řádně zdramatizovat. Jinak by jeho knihu nikdo nečetl. Každá kniha je komerční záležitost a by byla " čtivá" musí také tak být napsána. Turista kterému se udělá behem tůry puchýř na patě tak to okomentuje jako běžnou smůlu, spisovatel z toho dokáže hravě udělat napínavý boj o holý život v pustině. Podobně tomu bude s literálně vylíčenými potížemi C., byla by zajímavá konfrontace se záznamy korespodence s řídícím střediskem. Všechny potíže C. spočívaly pouze v tom, že se něměl čeho chytit, v beztíží napodobené v bazénu není to pravé voda brání vzdalování, Gemini 12 vyla vybavena smyčkami a madly a Aldrin hravě splnil svůj úkol, podíváte-li se na CM Apollo tak má na povrchu též přehršli madel pro EVA během návratu od Měsíce.
20.3.2013 - 09:30 - yamato Reagovat

no vidim ze si to necital. "Nemal sa coho chytit" realne hrozilo ze sa nedostane naspat do kabiny. Srdecny tep a komunikacia so strediskom su este niekde urcite archivovane, ak chces Cernana usvedcit z prehanania tak si to dohladaj. Spareny priezor prilby od potu na Cernanovej tvari tiez nehovoria zrovna o pohodicke. Taktiez zrusenie dalsieho bodu EVA - vyskusanie manevrovacej sedacky, svedci o tom v akom stave asi tak bol.
Mimochodom, tie madla na dalsich lodiach boli prave vysledkom zistenia, ze astronaut sa musi niecoho drzat, inak nema sancu sa v priestore nejako svojpomocne orientovat.


Pánové co to tady řešíte ?
Žádná kabina Gemini ani Mercury na oběžné dráze nelítala. Dovedete si představit, že by taková žaluziovaná plechovka mohla vniknout do atmosféry z 1. kos. rychlosti po balistické dráze? Já né.
 
21.3.2013 - 18:23 - 
http://www.exoplanety.cz/2013/03/18/fantasticky-snimek-od-curiosity-vyladen-pro-pozemske-oci/
http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA16769.jpg


Kameny mohou byt tmavě šedé , ale závěje i návěje by měli byt rudé (aspoň hnědé) Uvědomme si že to má byt foceno na rudé planetě, kde miliony let řádí písečné bouře rudého prachu. Aspoň se to tak povídá.
 
21.3.2013 - 23:47 - 
21.3.2013 - 23:36 - Karel Bejček
Reagovat


Curiosity sa topí v problémoch!

rover má už niekoľko týždňov veľké problémy s počítačom. Včera, v stredu, sa k tomu pridružila ďalšia softvérová porucha. O oboch vadách sa viac dočítate nižšie. (21.3.2013)

http://www.osel.cz/index.php?clanek=6798


Já už to tady naznačil , ale bylo to vymazáno
quote:
________________________________________
18.3.2013 - 21:17 - Mirek Pospíšil
Reagovat

Houstone, máme problém ... Curiosity včera opet "spadla" do safe modu
Podle zatím kusých zpráv Johna Grotzingera na dnešní tiskovce LPSC se jednalo o problém, související s mazáním souborů. Asi něco podobného, co kdysi postihlo Spirit a Opportunity, které se snažily vymazat soubor, který byl právě používán.
Oficiální zpráva JPL by měla být k dispozici během několika hodin.
________________________________________

Bude hůř. Dochází nové záběry (scény) v exteriéru (v poušti Atacama). To se dalo čekat.
 
25.3.2013 - 19:39 - 
http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA16768.jpg

Nahoře na kopci, to vypadá, jako vyježděné koleje po vozidle Eroze v přírodě nerada vytváří pravoúhlé útvary.
 
27.3.2013 - 13:43 - 
citace:
Blogy s fotkami
http://boingboing.net/2013/03/20/apollo-f-1-engines-recovered-f.html
http://www.bezosexpeditions.com/updates.html

zrejme "pôvodný" stav motoru na mieste nálezu - rozbitá tryska bola následne odrezaná od komory (vyprostenie komory je na videách)


Turboagregát motoru F-1 po vytiahnutí a čiastočnom očistení



Mě to připadá jako měděná destilační kolona (barvu napovídá pleťovka). Deformace skříně turbíny je nepochopitelná. O slitinách titanu se nedá ani mluvit. Ono to bude nějaký hořák z ventilátorem .
Takových 5 motorů , mohlo dostat, plechový mode 1:1 SATURN 5, na balistickou dráhu.
 
09.4.2013 - 22:15 - 
citace:
09.4.2013 - 20:36 - Adolf
Reagovat


US se nebudou vracet na měsíc, říká šéf NASA

Posted: Apr 08, 2013 5:27 PM Monday, April 8, 2013 11:27 AM ESTUpdated: Apr 08, 2013 6:07 PM Monday, April 8, 2013 12:07 PM EST
By FOX News


NASA

Američané ten historický malý krok nebudou nijak brzy opakovat – alespoň ne podle šéfa NASA Charlie Boldena.



To je politika USA . Oddalovat pravdu o dané události, dokud to je jenom trochu možné.
Tak jako v případě vraždy JF Kennedyho.
 
09.4.2013 - 23:18 - 
citace:
09.4.2013 - 22:49 - Adolf
Reagovat


quote:
________________________________________
Ví někdo jak dlouho ještě bude ten Bolden žít?
Vůbec by mi nevadilo, kdyby zítra dostal mrtvičku. Když je cesta na Měsíc závislá od toho, jestli bude nebo nebude živ

Jinak to v podstatě chápu tak, že NASA zřejmě rezignuje na vývoj přistávacího modulu, protože ostatní nutné technologie NASA mít bude.
________________________________________


Budou tam létat ruským přívozem jako teď na ISS.

Kdo přiletí na Měsíc první, ten sehraje podobnou úlohu, jako sehráli Rusové s Mirem. Ostatní se přidají a vznikne z toho lunární "ISS". Bolden vlastně naznačuje, že se s nimi v takovém scénáři má počítat.


Někteří lidé, již tu pravdu cítí.
Správně myšleno. „Kdo přiletí na Měsíc první“
 
12.4.2013 - 14:32 - 
citace:
"Gagarin prý nebyl ve vesmíru let první". Tajný start skončil těžkou havárií. 12. dubna 2013

http://technet.idnes.cz/gagarin-a-prvni-let-do-vesmiru-konspirace-f14-/
tec_vesmir.aspx?c=A130411_133231_tec_vesmir_kuz

Něco pro popírače, tady se oprašuje Iljušin. A pod článkem je řada dalších perel!!!:

To už všichni dávno víme
konspirační teorie

* Letadla nás práškují ve snaze zdecimovat lidstvo - chemtrails
* Američané nikdy! nepřistáli na Měsíci (ani omylem)
* WTC zbořil vlastníma rukama G. W. Bush
* Do Pentagonu nikdy nenarazilo letadlo
* Obama padělal rodný list
* Voda, kterou pijeme, je otrávená
* Světová elita prchá ze Země na Měsíc
* Přímý pohled do Slunce vylepšuje zrak
* Konec světa přijde. Rozšmelcuje nás tajná obří planeta

Ironie v rukou pisálka je pro dnešní média lákavá a na ovčany působivá.
 
12.4.2013 - 14:58 - 
* Letadla nás práškují ve snaze zdecimovat lidstvo - chemtrails
-mna uplne zdecimovala ta dlha zima, a uplne zadarmo

* Američané nikdy! nepřistáli na Měsíci (ani omylem)
-jasne. Oni ani nevedia kde mesiac je

* WTC zbořil vlastníma rukama G. W. Bush
-to je klamstvo! Bol to Chuck Norris!

* Do Pentagonu nikdy nenarazilo letadlo
-Tak potom to bolo UFO

* Obama padělal rodný list
-popravit!

* Voda, kterou pijeme, je otrávená
-Obzvlast ked ju pijeme v pondelok rano v praci

* Světová elita prchá ze Země na Měsíc
-Tam je nejaky danovy raj?

* Přímý pohled do Slunce vylepšuje zrak
-sakra ze som to nevedel skor...

* Konec světa přijde. Rozšmelcuje nás tajná obří planeta
-no ked asteroidy nas furt nevedia trafit, tak co ine o moze byt?
 
17.4.2013 - 04:35 - 
citace:
16.4.2013 - 08:59 - Mirek Pospíšil
Reagovat


quote:
________________________________________
Když jsem se podíval na materiály o Marsu 3, zaujala mne ještě jedna věc: brzdicí rakety byly při přistávání nad pouzdrem, které bylo na jakémsi řetězu. Tedy primitivní podoba "jeřábu", jaký použila vloni americká MSL (Curiosity).
________________________________________
Více než s EDL MSL se to shoduje s průběhem EDL mise Mars Pathfinder, nebo MER, viz http://mars.jpl.nasa.gov/MPF/mpf/edl/edl1.html
Jen místo airbagů, o kterých rusové taky uvažovali, byl na ztlumení nárazu použit dvoudílný obal z tvrzené pěny. Airbagy by u Marsu 3 propálily raketové motory měkkého přistání, které byly příliš blízko - na 4,5 m dlouhém řetězu nad sondou.



Mars 3, byl jediný možný technický způsob jak přistát na povrchu Marsu.
EDL byla snaha napodobit to, co již SSSR před 25 lety provedl (o úspěchu pochybuji).
Nějaký jeřáb MSL (Curiosity), je výplod fantasmagorie. Zpracován počítačovou animaci a záběry povrchu Marsu, jsou záběry Země upravené fotošopem.
 
04.5.2013 - 20:48 - 
citace:
04.5.2013 - 19:23 - Mirek Pospíšil
Reagovat


Přistání lunárního modulu Eagle včetně podrobné hlasové korespondence, pohledu z okna a podélného sklonu LM.
http://www.firstmenonthemoon.com/



Míro, dík za odkaz . Jeto to, co potřebuji. Záznam je kvalitní a je mi to zase o něco jasnější.
 
<<  27    28    29    30    31    32    33  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.507951 vteřiny.